Om os

Om haveforeningen Nyvang

Haveforeningen Nyvang består af 279 havelodder og har eksisteret siden 1952. Vi er en forening, der lejer jorden af Københavns Kommune, og vi administreres af Herlev kommune.

Havelejerne i Nyvang kommer fra alle egne af København. Mange bor i lejligheder og elsker at flytte herud om sommeren og dyrke havelivet.

Nogle bor her hele sommeren, andre nyder at bruge de solrige weekender med børnene på græs. Derfor er der også forskel på hvor ambitiøs den enkelte havelejer har sin have. Det er der naturligvis plads til, så længe ordensreglerne overholdes.

Kolonihave – ikke sommerhus

Når man køber en kolonihave, melder man sig ind i et fællesskab med de goder og forpligtelser, det medfører. Foreningen fungerer kun, når medlemmerne yder en aktiv indsats. Derfor forventes det som minimum at man deltager i fællesarbejdsdagene.