Aktiviteter


Bestyrelsen i H/F Nyvang kan kontaktes på mail.

hfnyvang@gmail.com


Kontoret har åben om søndagen


Ml. kl 10:00 - 11:00

1. Søndag i måneden fra  kl.

10:00 - 12:00

Kære nyvangere.
Næste søndag – den 9. maj – har vi den første af fem fællesarbejdsdage, som hen over sæsonen
sikrer, at Nyvang er pæn og velholdt.
Mødetiden er 9:45 til 12:30, og den 9. maj gælder det Østvej, Åvej, Mellemvej og Vestvej.


Især for nye haveejere: alle havelodder skal to gange på en sæson deltage i 2 x 2 timers havearbejde
eller vedligehold plus tid til registrering, oprydning mv. Dvs. to gange på en sommer skal en
kolonihave sende én person. Men da vi jo er en forening, gør fællesarbejdsudvalg og bestyrelse
meget ud af, at det også skal være hyggeligt og I skal have mulighed for sludre med folk fra andre
veje. Der er en lille kaffepause undervejs, og når arbejdet er vel udført, kan resten af familien deltage
i lidt fællesspisning. I skal regne med, at det tager i alt tre timers tid med opskrivning og spisning.


Mødested kontoret. Kom i god tid.


09:45 Bestyrelsen fører lister. Opgaver fordeles
10:00 Fællesarbejde
11:00 Ti minutters pause m kaffe. Den kommer rundt, så vi ikke spilder tid
11:10 Fællesarbejde
12:00 Oprydning
12:15 Bestyrelsen giver dig kryds for veludført arbejde (uden kryds bliver I trukket bod på 1.000
kroner sammen med havelejen. Det er DIT ansvar at blive noteret).
Let frokost og samvær


Folkepensionister (over 67 år) er i udgangspunktet fritaget for at deltage i fællesarbejdet, men I skal
ikke holde jer tilbage fra at give en hånd med. Især kunne vi godt bruge kyndige hænder til at stå for
kaffe og hjælpe med frokosten. Og pensionister er selvfølgelig også inviteret til at få en tår kaffe og
en bid mad (kontakt Katrine eller Jeanette).


Datoer for fællesarbejde 2021:
9. maj: Åvej, Østvej, Mellemvej & Vestvej.
6. juni: Hovedvej, Nordvej, Sydvej & Højderyggen.
4. juli: Åvej, Østvej, Mellemvej & Vestvej.
1. august: Hovedvej, Nordvej, Sydvej & Højderyggen.
5. september er der ”opsamling” for dem der har været forhindret. Dette skal dog aftales med
bestyrelsen af hensyn til planlægning.


Andre måder at lave fællesarbejde på: har du en særlig kompetence, er det måske hensigtsmæssigt
for fællesskabet, at du bidrager med noget andet end at luge eller male. Snak med bestyrelsen, hvis
har forslag til andre opgaver, du kan løse. Måske kan det blive noteret som fællesarbejde.
Hvis du er syg, kan du blive fritaget for fællesarbejde. Kontakt bestyrelsen.


Vel mødt. Fællesarbejdsudvalg og bestyrelse

♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️

Info fra BS:

Omkring sæsonstart 2021 indfører vi sortering af madaffald i Herlev Kommunes Haveforeninger. Dette kommer i forbindelse med regeringens øgede krav til affaldssortering. Vi vil modtage beholdere til madaffald som et supplement til vores nuværende affaldsbeholdere. Vi vil få leveret de nye beholdere i uge 15. I slutningen af uge 15 kan alle komme op til kontoret og få udleveret kurv, poser og sorteringsvejledning med grundig infomation om, hvilket affald der må lægges i den enkelte beholder.
Lør d. 17. mellem kl 10-12 og Søn d. 18. April mellem kl 10 og 12 
Hilsen BS

♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️